"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki warga Nepal ditahan ceroboh rumah tumpangan

Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@hmetro.com.my

Ampang Jaya: Polis menahan lelaki warga Nepal yang mengalami masalah mental selepas menceroboh sebuah rumah tumpangan di Kampung Perwira Jaya, Ampang Hilir, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Mohd Azam Ismail berkata, pada 1 tengah hari itu, wanita berusia 26 tahun dimaklumkan bapa saudaranya, seorang lelaki menceroboh rumah tumpangan miliknya.

Menurutnya, mangsa kemudian pergi ke rumah tumpangan terbabit sebelum mendapati suspek berada di ruang tamu rumah itu.

"Dia kemudian menghubungi polis untuk mendapatkan bantuan. Sebaik polis tiba, lelaki terbabit ditahan tindakan lanjut.

"Suspek gagal mengemukakan sebarang pengenalan diri sebelum dibawa balik ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya," katanya dalam kenyataan hari ini.

Mohd Azam berkata, hasil ujian saringan awal air kencing yang dijalankan dapati negatif dadah.

"Suspek direman empat hari bermula hari ini hingga 27 Februari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan dan Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63," katanya

Tiada ulasan: