"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Liverpool bangkit dengan garang setelah ketinggalan di separuh masa pertama

AFP
CODY Gakpo (kiri) meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan. FOTO AFP
CODY Gakpo (kiri) meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan. FOTO AFP
Liverpool: Jurgen Klopp berkata Liverpool yang dilanda kecederaan menghasilkan "bunga api" ketika menewaskan Luton 4-1 awal pagi tadi sekali gus mempunyai kelebihan empat mata di puncak Liga Perdana Inggeris (EPL).

Chiedozie Ogbene meletakkan The Hatters di depan pada separuh masa pertama menentang Liverpool yang kehilangan khidmat antaranya Mohamed Salah, Darwin Nunez dan Diogo Jota antara.

Duo antarabangsa Belanda, Virgil van Dijk dan Cody Gakpo memulakan kebangkitan Liverpool selepas masing-masing meledak gol minit ke-56 dan 58, sebelum Luis Diaz dan Harvey Elliott memastikan kemenangan.

Kemenangan itu menyaksikan anak buah Klopp empat mata di hadapan Manchester City dan lima mata di depan Arsenal di tangga ketiga, tetapi sudah beraksi lebih satu perlawanan berbanding kedua-dua pesaing utama mereka itu.

"Bagaimana penyokong di stadium dan pasukan bersama-sama mengubah permainan itu adalah luar biasa.

"Kami hanya perlu lebih tenang pada saat-saat penting dan sebaik sahaja kami lebih tenang, berlaku 'bunga api'. Mereka menjaringkan gol yang hebat," kata Klopp.

Liverpool sudah berdepan masalah kecederaan selepas kehilangan khidmat Curtis Jones, Jota dan Nunez pada separuh masa pertama ketika meraih kemenangan 4-1 di Brentford.

Salah menjaringkan gol sekembalinya daripada kecederaan hamstring hujung minggu lalu tetapi terpaksa dikeluarkan lebih awal.

Klopp sudah pun tanpa Alisson Becker, Trent Alexander-Arnold, Joel Matip dan Thiago Alcantara kerana kecederaan dan The Reds terpaksa bekerja lebih keras untuk mendapatkan tiga mata ketika hanya beberapa hari sebelum perlawanan akhir Piala Liga menentang Chelsea, Ahad ini.

Bagaimanapun, Salah dan Nunez mungkin cergas untuk beraksi di Wembley.

"Kami perlu lihat situasi semasa, tetapi saya menyatakannya sebelum perlawanan bahawa selagi kami mempunyai 11 pemain, kami akan teruskan," kata Klopp.

Tiada ulasan: