"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cabul pekerja, doktor tak mengaku salah

Abnor Hamizam Abd Manap
am@hmetro.com.my
Doktor yang dituduh mencabul pekerja datang sendiri ke Mahkamah Majistret Bahau hari ini. FOTO ABNOR HAMIZAM ABD MANAP
Doktor yang dituduh mencabul pekerja datang sendiri ke Mahkamah Majistret Bahau hari ini. FOTO ABNOR HAMIZAM ABD MANAP
Jempol: Seorang doktor sebuah klinik swasta di Bandar Baru Serting di sini, dituduh di Mahkamah Majistret Bahau di sini, hari ini, kerana mencabul seorang pekerja wanitanya.

Bagaimanapun, tertuduh Mohamad Amin Razaly, 36, dari Batu Kikir, tidak mengaku salah sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Norshazwani Ishak.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didapati mencabul mangsa berusia 25 itu di dalam sebuah bilik rehat tingkat atas klinik berkenaan.

Perbuatan itu dilakukan tertuduh pada 10.30 malam, 19 Februari lalu.

Oleh yang demikian, tertuduh melakukan kesalahan yang boleh dihukum mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

Sabit kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara sehingga 10 tahun atau dengan denda atau dengan sebat atau dengan mana-mana dua daripada hukuman itu.

Timbalan Pendakwa Raya Farahidah Zool Beri menawarkan jaminan RM10,000,

Bagaimanapun, mahkamah membenarkan tertuduh diberi jaminan RM5,000 serta syarat tambahan tertuduh dan ahli keluarga dilarang mendekati mangsa sehingga kes selesai.

Terdahulu, tertuduh yang tidak diwakili peguam dalam rayuan turut meminta jaminan itu dikurangkan berikutan terputus punca pendapatan apabila klinik tiada pesakit datang, selain perlu menanggung komitmen bayaran kepada pembekal ubatan.

Mahkamah menetapkan 24 April ini bagi serahan dokumen dan lantikan peguam.

Tiada ulasan: