"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nenek tidak pulang rumah ditemukan mati di hutan

Juwan Riduan
am@hmetro.com.my
PASUKAN penyelamat mengangkat mayat mangsa. FOTO Ihsan Bomba
PASUKAN penyelamat mengangkat mayat mangsa. FOTO Ihsan Bomba
Beaufort: Seorang wanita warga emas yang tidak pulang ke rumah sejak semalam ditemukan meninggal dunia di hutan Kampung Binunuk, di sini, hari ini.

Mangsa, Kamariah Sungkim, 74, ditemukan pada jarak 1.7 kilometer dari bahagian belakang rumah mangsa pada 2.52 petang, sehari selepas mangsa disedari hilang.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Beaufort Mohammad Hasbullah Nenggok berkata, panggilan kecemasan berkenaan kehilangan mangsa diperoleh daripada polis pada 10 pagi hari ini.

Katanya, sepasukan anggota serta Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan segera ke lokasi kejadian bagi menjalankan operasi mencari dan menyelamat.

"Berdasarkan maklumat, mangsa keluar ke kebun kira-kira 9.30 pagi pada semalam dan disedari hilang selepas tidak pulang ke rumah sehingga petang.

"Mangsa berjaya ditemukan oleh agensi penyelamat dan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Katanya, mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut dan operasi keseluruhan pada 3 petang.

Tiada ulasan: