"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Otak bersepai dalam helmet, pembonceng maut bertembung lori di Gelang Patah

NUR IFTITAH ROZLAN
Tangkap layar memaparkan keadaan mangsa kemalangan di Gelang Patah, Johor Bahru, Johor pada Jumaat.
SEORANG remaja perempuan maut selepas motosikal yang diboncengnya terlibat dalam nahas dengan sebuah lori di Gelang Patah, Johor Bahru, Johor pada Jumaat.

Dalam kemalangan kira-kira pukul 3.30 petang itu, mangsa yang membonceng motosikal ditunggang rakannya berusia 19 tahun, disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

Pemangku Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri, Superitenden Ibrahim Mat Som berkata, penunggang motosikal berkenaan mengalami kecederaan parah dan dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HAS).

"Siasatan awal mendapati pemandu lori berkenaan tidak mengalami kecederaan.

"Punca kemalangan masih dalam siasatan. Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya dalam kenyataan pada Jumaat.

Identiti dan usia mangsa bagaimanapun masih belum dapat dipastikan.

Berdasarkan beberapa gambar dan video kemalangan yang dikongsikan menerusi aplikasi WhatsApp, kedua-dua mangsa berkenaan berada dalam keadaan yang sangat parah.

Impak daripada kemalangan itu, kepala pembonceng berkenaan dipercayai berkecai dan serpihan tempurung kepalanya memenuhi ruangan topi keledar mangsa.

Mereka turut dibantu orang awam yang berada di lokasi kejadian. — Majoriti

Tiada ulasan: