"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ANGKARA KOMISYEN, JURUJUAL KERETA TERPAKAI BERGADUH, BAKAR LAMBORGHINI GALLARDO

Zhafirin Zulkifli
Kita semua pernah mengalami pertemuan yang boleh menyebabkan darah kita mendidih, tetapi seorang jurujual kereta terpakai di India bertindak melampau semasa pertemuan dengan jurujual lain, dilaporkan telah membakar Lamborghini Gallardo.

Insiden tersebut berlaku di Pahadi Shareef, pinggir bandar Hyderabad, pada hari Sabtu, 13 April. Berdasarkan rakaman video yang disiarkan ke pelbagai saluran di media sosial, kereta itu dibakar pada siang hari.

Bagaimanapun, seorang lelaki bernama Neeraj, pemilik Lamborghini berkenaan, memfailkan aduan mengenai kebakaran itu kepada polis tempatan, seperti dilaporkan oleh The Times of India.

Menurut Neeraj, dia bertemu dengan seorang lagi lelaki bernama Ahmed, yang didakwa membakar Lamborghini selepas pertikaian mereka memuncak.
Kedua-dua individu itu dikatakan sebagai jurujual kereta terpakai, dan mereka didakwa bertemu untuk menyelesaikan pertikaian yang telah berlaku sebelum pertemuan ini.

Pihak polis difahamkan bahawa terdapay perselisihan pendapat antara mereka mengenai cara membahagikan komisen daripada penjualan kereta sebelum ini.

Mengulas insiden itu, pemandu bernasib baik kerana terdapat ruang yang luas untuk bergerak di sekelilingnya sambil mengekalkan jarak yang selamat.

Rasa Raya Epik Bersama Prego
Ditaja oleh Prego MalaysiaSelanjutnya
Dalam video itu, nampaknya tiada sesiapa berada berhampiran kenderaan itu ketika ia terbakar, dan tidak ada kecederaan dilaporkan.

Ketika pihak bomba tiba di tempat kejadian, kereta itu terbakar sehingga tidak dapat diselamatkan dan lelaki yang didakwa membakar kereta itu bagaimanapun masih bebas.

Tiada ulasan: