"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Panda ‘mengamuk’ serang penjaga zoo

KOSMO!
DUA ekor panda menyerang seorang pekerja Zoo Chongqing, China pada Selasa lalu. - Foo Jam Press Video
BEIJING – Seorang penjaga haiwan diserang oleh dua ekor panda gergasi ketika sejumlah pengunjung menjerit ketakutan melihat insiden itu di Zoo Chongqing, China, lapor laman berita The Sun UK semalam.  

Panda-panda itu meluru keluar dari kandang ketika kakitangan wanita tersebut mahu memberinya makan pada Selasa lalu.

Kedua-dua haiwan itu bekerjasama untuk menjatuhkan mangsa dengan salah seekor daripadanya cuba menggigit buku lali mangsa.

Ia kemudian memanjat badan kakitangan berkenaan yang terbaring di atas tanah.

Wanita yang panik itu kelihatan bermati-matian cuba melepaskan diri daripada genggaman haiwan-haiwan tersebut yang mula mencakar kepala dan menggigit lehernya.

Seekor daripada panda itu kemudian melarikan diri dengan memanjat sebatang kayu permainan berhampiran.

Namun, seekor lagi mengoyak baju mangsa dari arah belakang sebelum ia melarikan diri.

Seorang rakan sekerja mangsa berlari keluar untuk membantu wanita itu sebelum berjaya menghalau  panda tersebut. 

Menurut laporan, mangsa hanya mengalami kecederaan ringan dalam serangan itu. – AGENSI

Tiada ulasan: