"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lucu: Terkunci di dalam bilik ketika majlis pertunangan

Redzuan Muharam
redzuan.muharam@hmetro.com.my
AHLI keluarga cuba membuka pintu yang terkunci (gambar kiri). Reaksi Noor Asikin selepas keluar daripada bilik yang terkunci. FOTO Tangkap Layar TikTok
AHLI keluarga cuba membuka pintu yang terkunci (gambar kiri). Reaksi Noor Asikin selepas keluar daripada bilik yang terkunci. FOTO Tangkap Layar TikTok
Bentong: Debaran menanti detik bergelar tunangan orang bertukar menjadi situasi mencemaskan buat Noor Asikin Mad Tarmizi selepas terkunci selama lebih 20 minit di dalam bilik pada hari pertunangannya.

Pengurus sebuah cawangan restoran makanan segera itu berkata, insiden itu berlaku pada 20 April lalu iaitu ketika bakal ibu mentuanya, Mahima Mohamad, 62, hendak menyarung cincin di jari manisnya sebagai tanda pertunangan.

Berkongsi kisah itu, Noor Asikin, 28, yang menetap di Felda Lurah Bilut, di sini berkata, dia berada di dalam bilik dengan ditemani anak saudara perempuan, Aisyah Sofea Ibrahim, 7, ketika itu.

Menurut Noor Asikin, dia tidak sedar pintu biliknya terkunci sehingga diberitahu ahli keluarga daripada luar bilik.

"Waktu itu memang berdebar kerana tunggu nak disarung cincin tapi tak sangka pula akhirnya perasaan itu bertukar jadi panik apabila pintu tak dapat dibuka.

"Mereka yang diluar ingat saya kunci pintu sampai hantar mesej dan telefon untuk minta buka sedangkan saya pun terkunci malah tak boleh buka daripada dalam.

"Daripada berdebar, perasaan saya terus bertukar jadi panik dan puas abang saya cuba buka pintu daripada luar.

"Lega saya kerana dia berjaya walaupun hampir setengah jam juga mencuba dan ikutkan pintu bilik itu tidak pernah buat hal namun entah kenapa jadi begitu tempoh hari," katanya ketika dihubungi Harian Metro.
DETIK Mahima menyarung cincin di jari manis Noor Asikin (gambar kiri). Noor Asikin Mad Tarmizi  (duduk tengah) bergambar kenangan dengan keluarga. FOTO Ihsan Noor Asikin Mad Tarmizi
DETIK Mahima menyarung cincin di jari manis Noor Asikin (gambar kiri). Noor Asikin Mad Tarmizi (duduk tengah) bergambar kenangan dengan keluarga. FOTO Ihsan Noor Asikin Mad Tarmizi
Bagaimanapun, Noor Asikin yang juga anak bongsu daripada lima beradik itu bersyukur kerana majlis pertunangan dapat diteruskan seperti biasa sekalipun diuji dengan insiden berkenaan.

Menurut Noor Asikin, dia sekeluarga tergelak apabila menonton semula rakaman video ketika insiden berkenaan kerana tak sangka ia boleh berlaku pada hari pertunangannya.

"Malam hari berkenaan, kami tengok balik video itu dan ketawa apabila teringat semula detik berkenaan.

"Saya kemudian muat naik di TikTok sebagai kenangan dan tak sangka boleh tular hingga video dirakam rakan itu meraih lebih 900,000 tontonan.

"Ada baca juga komen dan ramai cakap apa yang berlaku dugaan pertunangan saya dan ada juga kata ujian saya awal walaupun baru nak bertunang.

"Tapi saya tak fikir negatif pun malah anggap ia detik indah yang tak akan dilupakan sampai bila-bila," katanya yang merancang menganjurkan majlis perkahwinan dengan tunangnya pada tahun depan.

Tiada ulasan: