"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Seorang parah, 2 lagi cedera letupan gas nitrogen di Shah Alam

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang parah dan dua lagi cedera dalam letupan gas nitrogen di sebuah kilang dekat Kota Kemuning, Shah Alam.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi dan Kebombaan Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar berkata, letupan gas nitrogen berlaku ketika ujian tekanan dilakukan pekerja kilang terbabit.

Katanya, seorang mangsa dilaporkan kritikal, manakala dua lagi cedera ringan.

Beliau berkata, 12 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam dikejarkan ke lokasi kejadian selepas menerima panggilan pada 10.14 pagi tadi.

“Anggota Unit Khas Hazardous Material (Hazmat) melakukan pemeriksaan bagi memastikan tiada bahaya di lokasi,” katanya menurut Sinar Harian sambil menambah pemeriksaan awal mendapati letupan tidak membabitkan struktur bangunan.

Tiada ulasan: