"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Politik murahan, Takiyuddin bangkit fitnah lama terhadap PM'

Malaysiakini 

Naib Presiden PKR Nik Nazmi Nik Ahmad menasihati Setiausaha Agung PAS Datuk Seri Takiyuddin Hassan supaya berhenti menggunakan politik murahan termasuk fitnah berkaitan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim demi mendapatkan kepercayaan rakyat.

Menteri Sumber Asli dan Kelestarian Alam itu berkata strategi politik murahan bagi meraih undi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Kubu Baharu (KKB) tidak memberi keuntungan kepada pengundi.

“Ketika berkempen, Takiyuddin membangkitkan isu lama berkaitan fitnah media Itali terhadap Perdana Menteri, tohmahan beliau berlaku ketika pemimpin-pemimpin utama PAS sedang berunding dan mendekati Anwar untuk mendapatkan peruntukan.

“Lebih baik Takiyuddin ceritakan tawaran-tawaran PN (Perikatan Nasional) jika dipilih pada PRK kali ini ketika kempen di KKB,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Nik Nazmi berkata Ahli Parlimen Kota Bharu itu juga perlu sedar bahawa Anwar merupakan sosok penting dalam sinergi politik yang telah membawa keuntungan besar kepada PAS sejak 1998.

Beliau turut memetik nasihat bekas Menteri Besar Kelantan Allahyarham Tan Sri Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga bekas Mursyidul Am PAS supaya mana-mana pihak yang memperjuangkan Islam supaya tidak memalukan orang lain.

PRK KKB yang menyaksikan pertandingan empat penjuru membabitkan Pang Sock Tao (Pakatan Harapan), Khairul Azhari Saut (Perikatan Nasional), Hafizah Zainuddin (Parti Rakyat Malaysia) dan Nyau Ke Xin (Bebas), diadakan susulan kematian penyandangnya, Lee Kee Hiong, 58, pada 21 Mac lepas akibat kanser.

Esok adalah hari penentuan untuk PRK berkenaan.

- Bernama

Tiada ulasan: