"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

TIGA beranak ditemukan lemas di Sungai Balak

Hafidzul Hilmi Mohd Noor
hafidzul@hmetro.com.my
TIGA beranak ditemukan lemas di Sungai Balak, Batang Kali, hari ini. FOTO ihsan bomba
TIGA beranak ditemukan lemas di Sungai Balak, Batang Kali, hari ini. FOTO ihsan bomba
Hulu Selangor: Kegembiraan tiga beranak mandi-manda di Sungai Balak, Jalan Genting Lama-Batang Kali, di sini, bertukar tragedi apabila mereka ditemukan meninggal dunia dipercayai lemas.

Difahamkan tiga beranak itu datang ke sungai terbabit dari Kampung Kuantan, Batang Kali bersama keluarga untuk beriadah.

Ketiga-tiga mangsa itu dikenal pasti sebagai Arif Fadzil Abdul Saleh, 43, serta dua anaknya dikenali sebagai Damia, 9, dan Malik, 6.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Wan Md Razali Wan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 1.09 tengah hari.

Menurutnya, sepasukan 12 anggota bersama jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Kubu Bharu dibantu Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) BBP Shah Alam dan Pelabuhan Klang.

"Kejadian membabitkan bapa dan dua kanak-kanak lelaki dan perempuan yang lemas ketika mandi dalam sungai.

"Semua mangsa ditemukan pada 1.35 tengah hari dan proses membawa naik mayat dilakukan," katanya di sini hari ini.

Menurutnya, semua mayat dihantar ke Hospital Kuala Kubu Bharu bagi proses bedah siasat.

Tiada ulasan: