"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PMX: Penjawat awam pemalas, datang lewat tidak layak terima kenaikan gaji

MUHAMMAD NAJIEB AHMAD FUAD

PUTRAJAYA – Perdana Menteri, memaklumkan kepada mana-mana penjawat awam yang mempamer prestasi tidak baik, pemalas serta lewat ke kerja tidak layak menerima kenaikan gaji lebih 13 peratus yang diumum.

Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia adalah bagi memberi pengajaran kepada mereka selain memberi motivasi kepada individu itu untuk terus memajukan diri.

“Kalau rekod pekerjaannya tak membanggakan, malas, sering lambat dan tidak beri tumpuan yang baik, tidak layak diberi ganjaran seperti yang dijanjikan kerajaan.

“Ini tanggungjawab kita bersama baik persatuan atau rakan di jabatan untuk pastikan dua, tiga orang yang lembab ini biar dia kekal di jawatan (sedia ada) selama-lamanya,” katanya. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: