"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dua rentung, kereta terbakar selepas kemalangan

Juwan Riduan
am@hmetro.com.my
ANGGOTA bomba memadam kebakaran Perodua Axia sebelum mengeluarkan mayat dua individu yang rentung. FOTO Mohd Adam Arinin.
ANGGOTA bomba memadam kebakaran Perodua Axia sebelum mengeluarkan mayat dua individu yang rentung. FOTO Mohd Adam Arinin.
Kota Kinabalu: Dua individu rentung dalam kebakaran kereta selepas terbabit kemalangan tiga kenderaan di Jalan Kepayan, dekat Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, di sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira 2 pagi itu, identiti kedua-dua mangsa yang menaiki Perodua Axia masih belum dikenal pasti.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kota Kinabalu, Ordine Gilu berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada 2.30 pagi.

Katanya, pasukannya dibantu pasukan BBP Putatan ke lokasi, yang mendapati kereta itu terbakar sepenuhnya selepas kemalangan.

"Tiga kenderaan yang kemalangan adalah Perodua Axia (terbakar), Perodua Viva dan kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, operasi pemadaman segera dilakukan dan api berjaya dikawal pada 2.58 pagi.

"Hasil pemeriksaan mendapati terdapat dua mangsa rentung di dalam Perodua Axia. Kedua-duanya dikeluarkan pasukan dan mayat kemudian diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut," katanya.

Ordine berkata, pemandu Perodua Viva iaitu lelaki berusia 34 tahun dan pemandu Toyota Hilux berusia 22 tahun cedera ringan.

Katanya, operasi itu tamat pada 4.40 pagi

Tiada ulasan: