"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Merajuk kena marah, pemuda lari ke hutan sesat 2 jam

FMT Reporters

Pesakit psikiatri itu sesat selepas lari ke kawasan hutan berhampiran rumahnya di Taman Belimbing Harmoni, Alor Gajah malam tadi.
Anggota bomba membawa mangsa yang juga pesakit psikiatri keluar dari kawasan hutan selepas tersesat hampir dua jam. (Gambar JBPM)
PETALING JAYA: Seorang pesakit psikiatri tersesat hampir dua jam di kawasan hutan berhampiran rumahnya di Taman Belimbing Harmoni, Alor Gajah malam tadi.

Kejadian dipercayai berlaku apabila pemuda berusia 20 tahun itu merajuk akibat dimarahi sebelum masuk ke kawasan hutan.

Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Alor Gajah, Mohamad Hamizan Mohd Husin, berkata pihaknya menggerakkan lapan anggota bersama sebuah jentera untuk membantu mencari mangsa.

Katanya, pihaknya bergerak ke lokasi sebaik menerima panggilan pada 9.06 malam.

“Mangsa ditemukan ketakutan di kawasan curam di hutan berkenaan selepas lebih setengah jam pencarian dilakukan.

Mangsa dibawa keluar dari hutan berkenaan dan dihantar pulang, katanya, menurut Berita Harian.

Menurutnya, mangsa disahkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Tiada ulasan: