"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

UBN Najib Altantuya: Thunderbirds Merempit di Angkasa Malaysia

Pesawat-pesawat Thunderbirds milik Skuadron Pertunjukan Udara Angkatan Tentera Amerika (USAF) melakukan penerbangan formasi berlian (diamond) di Pangkalan Udara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Subang.

Skuadron demonstrasi pertunjukan udara Angkatan Tentera Amerika (USAF), Thunderbirds mempertontonkan persembahan formasi aerobatik dan penerbangan solo mereka yang menarik.

Pertunjukan udara yang menampilkan pesawat Thunderbirds F-16 dan C-17 berlangsung di pangkalan udara TUDM Subang itu mempertontonkan pergerakan aerobatik secara solo dan lagak ngeri dengan menggunakan jet-jet terkini.

Terdahulu, Kedutaan Amerika mengumumkan tentang lawatan USAF Thunderbirds ke Kuala Lumpur dengan kerjasama TUDM.

Menurut kenyataan itu, pasukan aerobatik RMAF Sukhoi juga mempertontonkan kehebatan mereka dalam pertunjukkan sehari itu, dan orang ramai boleh menontonnya secara percuma.

Thunderbirds yang berpangkalan di Nellis Air Force Base, Las Vegas, Nevada, sentiasa mengadakan pertunjukkan mereka di Amerika dan serata dunia.

-tvantara.com-

Tiada ulasan: