"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apabila Mantan Presiden Umno Bersabda.../ UBN Najib Altanyuya

Azizi Abdullah

Saya berdiri di depan cermin, membelek wajah, meraba kedut pipi, melihat keputihan ubat di kepala. Lalu saya bertanya diri sendiri; apakah saya nyanyuk sekarang?

Ia bukan mustahil tapi saya percaya saya belum nyanyuk. Tapi ternyata saya sedang nyanyuk membaca berita Malaysiakini semalam (27 Sep 2009) Ini dia...

Mantan Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad menasihatkan bekas naib presiden Tan Sri Isa Samad supaya tidak bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.

"Jika saya (Tan Sri) Isa, saya akan menggesa parti supaya jangan mencalonkan saya. Kemudian saya akan bekerja keras berkempen untuk calon lain yang dipilih. Dengan itu, ia akan melonjakkan reputasinya.

Soalan saya mudah: Kalaulah zaman Dr. Mahathir jadi PM dulu boleh ditarik ke masa sekarang, atau kalaulah boleh pakat-pakat cempung buah fikir, ingatan Dr. Mahathir ke zaman di mana beliau jadi PM dulu, adakah ini boleh diterima?

Banyak sangat kenyataan dan saranan Dr Mahathir seperti sekeru kecil nak tojah ke besi besar, atau besi besar nak perosok ke sekeru kecil. Semakin banyak kenyataan yang dibuat, semakin nyata bercanggah dengan apa yang dilakukan dulu.

Pak Salleh Kerengga, petani di Canglon bukan fikir tentang Isa, tapi jenuh berfikir tentang kata-kata Dr. Mahathir, betulkah cakap beliau dengan apa yang berlaku masa PM dulu?

Seorang tukang karut boria Pulau Pinang kereyau kuat: Yeebabbbb!

Tiada ulasan: