"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pilu tidak dapat ziarah jenazah isteri kerana tiada duit tambang

KOSMO
Wakyani pilu tidak dapat pulang ke rumah apabila isterinya meninggal dunia kerana tidak mempunyai wang mencukupi untuk membayar tambang pengangkutan awam, - TRIBUNJABAR
JAKARTA  – Seorang penjual susu warga emas tidak dapat pulang ke rumah apabila isterinya meninggal dunia kerana tidak mempunyai wang mencukupi untuk membayar  tambang pengangkutan awam, lapor akhbar TribunJabar semalam. 

Kisah sedih itu tular di media sosial selepas dimuat naik dalam akaun TikTok @_nautami.

Penjual susu berusia 80 tahun bernama Wakyani itu berasa pilu kerana tidak dapat menatap wajah isterinya buat kali terakhir dan mengerjakan solat jenazah. 

Wakyani berkata, isterinya meninggal dunia di kampung ketika dia mengembara jauh. Oleh kerana kewangannya sempit, dia tidak mempunyai wang membayar tambang untuk pulang ke rumah.

“Saya tidak boleh bayangkan bagaimana isteri saya meninggal dunia seminggu lalu tetapi saya tidak boleh menemani dan berdoa kerana saya tidak mempunyai wang untuk pulang ke rumah,” kata Wakyani sambil menangis ketika menceritakan kisahnya. 

Wakyani dilihat bekerja keras menolak troli jualannya tanpa jemu, biarpun dalam hujan.

Video tersebut tular di media sosial dan mendapat lebih 1.2 juta tontonan. Ramai netizen menyalurkan derma bagi membantu membiayai  kos Wakyani untuk pulang ke kampung halamannya. – AGENSI

Tiada ulasan: