"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Peniaga jus tembikai masuk tapak jual popia punca gaduh besar

TUAN NURHIDAYAH TUAN AB.GHANI

PETALING JAYA – Bermula dengan perselisihan faham mengenai tapak bazar Ramadan di Taman Medan, di sini, dua peniaga dan anak-beranak akhirnya ‘meletus’ dan bergaduh.

Difahamkan, perselisihan faham dan pergaduhan bermula pada Selasa lalu di antara peniaga wanita yang berniaga jus tembikai dan peniaga lelaki yang menjual popia.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Shahrulnizam Jaafar@Ismail berkata, peniaga lelaki terbabit tidak berpuas hati dan mendakwa peniaga wanita masuk ke kawasan tapak perniagaannya.

“Disebabkan kejadian itu, terjadi pertengkaran antara mereka berdua sehingga peniaga lelaki memukul wanita itu dengan sebatang besi dan berlaku kekecohan.

“Mereka dibawa ke balai polis dan kedua-duanya telah berpakat untuk menyelesaikan secara baik kerana sudah lama kenal,” katanya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.

Bagaimanapun, anak-anak kepada peniaga lelaki terbabit bertindak menyerang anak saudara wanita yang sedang berniaga kira-kira pukul 5.30 petang semalam kerana masih tidak berpuas hati.

“Kita menahan kesemua mereka yang terlibat merusuh terdiri daripada empat lelaki dan tiga wanita berusia lingkungan 20-an hingga 40-an.

“Mereka direman dua hari bermula hari ini hingga esok bagi membantu siasatan kerana merusuh mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan,” ujarnya. – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: