"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami aktres terkenal ditahan rasuah

MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI
Harvey Moeis (kiri) saat ditahan oleh petugas Pejabat Peguam Negara. Sandra Dewi, isteri Harvey Moeis (kanan). (Sumber: Tribunnews)
Harvey Moeis (kiri) saat ditahan oleh petugas Pejabat Peguam Negara. Sandra Dewi, isteri Harvey Moeis (kanan). (Sumber: Tribunnews)
JAKARTA - Suami kepada pelakon Indonesia, Sandra Dewi, Harvey Moeis ditahan atas dakwaan menerima rasuah terkait perlombongan biji timah yang merugikan negara.

CNN Indonesia melaporkan, menerusi pemeriksaan oleh pejabat Peguam Negara, mereka menemukan bukti yang cukup untuk mengaitkan Harvey dalam tuduhan rasuah berkenaan.

"Setelah dilakukan pemeriksaan yang menyeluruh, pasukan kami mempunyai bukti yang jelas bagi mengaitkan Harvey dalam kes ini," demikian menurut Pejabat Peguam Negara, Kuntadi, pada Khamis.

Pejabat Peguam Negara mencatatkan jumlah kerugian sebanyak 271 triliun rupiah dalam kes berkenaan.

Harvey yang juga merupakan usahawan arang batu itu didapati menjadi orang tengah kepada projek perlombongan biji timah secara haram dan mendapatkan rasuah selepas kesepakatan setelah ia berjaya diluluskan kerajaan.

Dalam isu berkaitan, Sandra juga akan dipanggil untuk disoal siasat berkaitan isu rasuah oleh suaminya itu.

Harvey kini ditahan oleh polis dan ditempatkan di Rumah Tahanan (Rutan) Jakarta selama 20 hari untuk disoal siasat.

Menyingkap kehidupan selebriti tersebut mereka kerap berkongsi peristiwa romantis serta berbagi momen mewah menerusi media sosial mereka.

Harvey berkahwin dengan Sandra Dewi pada 8 November 2016.

Pernikahan keduanya pernah menarik perhatian umum kerana melangsungkan perkahwinan mewah di Cinderella’s Castle, Disneyland, Tokyo, Jepun. - Agensi

Tiada ulasan: