"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Saya orang kaya gaji RM40,000 sebulan isi minyak harga subsidi’

Harapandaily

Seorang pengguna platform X mengemukakan cadangan menarik kepada Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli agar menghasilkan iklan televisyen kreatif berkenaan pelaksanaan subsidi bersasar.

“Patutnya masa ni Rafizi dah buat iklan TV, panggil lima enam talent pakai suit dan dress orang kaya, posing tepi BMW, Merc dekat pam minyak.

“Saya orang kaya. Gaji saya 40k sebulan. Saya pun boleh isi minyak harga subsidi. Macam anda.

“Anda rasa, patut ke?” tulis @AshraffMokhtar menyarankan dialog berbaur sindiran itu.

Dia juga mencadangkan babak berikutnya melibatkan watak jutawan kosmetik yang tidak peduli dengan penjimatan kadar elektrik.

“Lepas tu cut to rumah orang kaya lagi satu.

“Saya jutawan kosmetik. Profit sebulan 3 juta ringgit. Saya buka semua lampu sebab tarif elektrik saya sama je macam anda. Anda rasa, patut ke?”

Rata-rata berpendapat idea tersebut sebagai kreatif dalam menyampaikan mesej kepada rakyat berkenaan pelaksanaan penstrukturan semula subsidi pukal kepada subsidi bersasar tahun ini.

Tiada ulasan: