"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Tawaran' sokong PM: Sebenarnya Wan Saiful yang minta, kata Zulkafperi

Zarrah Morden & Shakira Buang

Ahli Parlimen Tanjong Karang Dr Zulkafperi Hanafi hari ini menepis dakwaan Ahli Parlimen Tasek Gelugor Wan Saiful Wan Jan bahawa dia menerima beberapa tawaran agar mengalihkan sokongan kepada Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Zulkafperi mendakwa tawaran tersebut sebenarnya permintaan daripada Wan Saiful.

"Jika kita perhatikan, semua tawaran ini adalah permintaannya sebagai syarat untuk Tasek Gelugor (Wan Saiful) menyokong Anwar," katanya.

Enam tawaran tersebut adalah:

Peruntukan RM1.7 juta untuk kawasan

Peruntukan projek sebanyak RM2 juta

Bayaran untuk rawatan kemoterapi isteri Wan Saiful

Bayaran guaman untuk kes mahkamahnya

"Token" dengan had yang tak dinyatakan untuk kegunaan peribadi

Pengguguran kes mahkamah

Wan Saiful berdepan 18 pertuduhan pengubahan wang haram melibatkan dana berjumlah RM5.59 juta dan dua pertuduhan rasuah berkaitan program Jana Wibawa.

Pada Jumaat lalu, Zulkafperi memfailkan usul untuk merujuk Wan Saiful ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen susulan kenyataannya di Parlimen sehari sebelumnya.

Zulkafperi berkata kenyataan itu menimbulkan sangkaan jahat dan cuba mengelirukan dewan.

Wan Saiful mendakwa Zulkafperi dan Ahli Parlimen Gua Musang Mohd Azizi Abu Naim berperanan sebagai ejen untuk mendapatkan sokongan ahli parlimen pembangkang terhadap Anwar.

Tiada ulasan: