"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dicekup sertai perarakan bakar mercun di simpang lampu isyarat

ISKANDAR SHAH MOHAMED
Suasana di lokasi kejadian kes bakar mercun di pekan Banting semalam.
KUALA LANGAT – Seorang pekerja bengkel diberkas selepas terlibat dalam satu perarakan bermotosikal yang turut membakar mercun di persimpangan lampu isyarat di pekan Banting di sini, semalam.

Pemeriksaan mendapati lelaki berusia 28 tahun itu turut positif dadah dan memiliki rekod jenayah lampau.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintenden Ahmad Ridhwan Mohd. Nor @ Saleh berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai satu perarakan pengebumian dan membakar mercun di lokasi itu pukul 2.28 petang.

Jelas beliau, hasil maklumat membawa kepada penahanan lelaki tempatan itu di sekitar Banting, kira-kira pukul 3.30 petang hari sama.

“Suspek dipercayai menyertai perarakan itu tanpa bertopi keledar bersama beberapa individu bermotosikal lain yang menahan kenderaan awam dan membakar mercun.

“Semakan lanjut mendapati suspek memiliki rekod jenayah dan narkotik manakala saringan air kencingnya didapati positif amphetamine serta methamphetamine,” katanya ketika dihubungi petang ini.

Ahmad Ridhwan memberitahu, satu kertas siasatan dibuka mengikut Seksyen 8 Akta Bahan Letupan 1957 dan Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

“Selain itu, tiga saman berkaitan lalu lintas dikeluarkan mengikut Seksyen 48 Akta Pengangkutan Jalan 1987,” ujarnya.

Tambah beliau, pihaknya sedang giat mengesan dua lagi suspek bagi membantu siasatan dan orang ramai
dinasihatkan tidak membuat sebarang spekulasi yang boleh mengganggu proses siasatan kes itu.

“Mana-mana individu yang mempunyai maklumat dimita menyalurkannya kepada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat di talian 03-31872222 atau balai polis berdekatan,” katanya. -KOSMO!ONLINE

Tiada ulasan: