"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terkini,, Gambar Datuk Azeez Kena Tumbuk di Bagan Pinang / UBN Najib Altantuya

Pembela

Perikatan Belia Bersatu Malaysia (Pembela) sebuah badan bukan kerajaan yang bergerak aktif di Kedah ingin menawarkan harga sejumlah RM 1000.00 kepada sesiapa sahaja yang memiliki gambar Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang medakwa ia kena tumbuk ketika hari penamaan calon pilahanraya kecil Dun Bagan Pinang hari Sabtu lalu.

Menurut Timbalan Presiden Pembela, Mohd Dzohir Hamid bahawa, mesyuarat Ahli Majlis Eksekutif Pembela petang tadi telah mengambil keputusan untuk menawarkan wang sejumlah RM 1000.00 kepada sesiapa sahaja yang memiliki ataupun mahu menjual gambar ketika insiden Datuk Azeez di tumbuk.

Di petik dari media online, Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini sejak kelmarin setelah cedera di muka, leher dan tengkuk ekoran insiden ditumbuk dipercayai penyokong parti pembangkang.

Abdul Azeez berkata, insiden yang berlaku pada hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang, Negeri Sembilan kelmarin menyebabkan beliau muntah-muntah serta hampir pengsan sebaik tiba di rumahnya di sini.

Dzohir berkata, tujuan Pembela membuat tawaran membeli gambar berkaiatan insiden tersebut adalah bertujuan untuk mendapatkan kepastian di atas dakwaan Datuk Azeez bahawa dia di tumbuk oleh penyokong parti Pakatan Rakyat ketika hadir di hari penamaan calon di Dun Bagan Pinang.

“Pembela harap ada pihak yang merakam gambar tersebut sudi menjual kepada pihaknya dengan tawaran harga yang diberikan, sekaligus membolehkan pihaknya membuat tindakan lanjut di atas dakwaan Datuk Azeez berkenaan, katanya.

Adalah suatu yang tidak munasabah jika insiden yang mendapat liputan meluas media cetak dan elektronik yang disiar sejak hari penamaan calon sehingga ke hari ini tidak ada pihaknya yang merakamkan gambar tersebut yang di kira cukup penting sebagai modal politik ketika berkempen oleh Umno/Bn di Dun Bagan Pinang bagi memburukkan Pas khususnya.

Katanya lagi, bayaran tersebut akan dilakukanj secara tunai kepada pihak berkenaan”.

Sehubungan itu, pihak yang berkaitan bolehlah menghubungi Mohd Dzohir di talian 019-498 0230 pada bila-bila masa.

Tiada ulasan: