"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu azan: BN amal ‘double standard’, kata Tony Pua

Asrul Hadi Abdullah Sani 
KUALA LUMPUR, 18 Jan: Pemimpin Pakatan Rakyat, Tony Pua menyifatkan Barisan Nasional (BN) mengamalkan 'double standard' berhubung isu azan sebuah masjid di Lembah Pantai ekoran aduan yang dibuat oleh seorang ahli MCA akhir tahun lalu.

Pua (gambar), setiausaha publisiti kebangsaan DAP mempersoalkan sama ada BN akan memaafkan jika kontroversi itu, yang menjadi bahan protes minggu lalu, melibatkan ahli politik dari Pakatan Rakyat.

“Saya merasakan permohonan maaf itu perlu diterima. Saya tidak fikir perkara itu perlu dibesar-besarkan,” kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

Justeru kata beliau, pada pihak Pakatan Rakyat soalnya bukan mengenai permohonan maaf dibuat oleh peguam yang membuat aduan tetapi sikap pilih kasih diamalkan Umno.

Katanya, memandangkan ia melibatkan wakil MCA, kes ditutup dengan cepat dan dipastikan agar tidak menjadi satu isu berpanjangan.

Petang semalam, ahli MCA berkenaan yang juga seorang peguam — Ng Kian Nam memohon maaf secara terbuka kepada semua umat Islam di negara ini atas kesilapannya meminta laungan azan sebuah masjid berhampiran kediamannya di kawasan Bukit Kerinchi di sini diperlahankan.
Baca selanjutnya di sini.

Tiada ulasan: