"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nik Aziz Lagi Gila ! - Isa Samad

sripetaling
"(Musyidul am PAS) Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) lagi gila. Dia kata DAP sudah memahami Islam. Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham. Macam mana (pengerusi DAP) Karpal Singh dan (pemimpin veterannya) Lim Kit Siang boleh faham Islam dengan hanya berkawan dengan PAS untuk dua atau tiga tahun? Semua ini penipuan,” kata Isa. (Malaysiakini 18 Januari 2011)

Terkejut campur tergamam apabila seorang yang mengaku Islam mengungkapkan kata- kata tersebut di hadapan orang-orang yang bukan Islam dalam satu majlis pertemuan dengan penduduk cina di Tenang sepertimana yang dilaporkan oleh Malaysiakini.

Sebelum ulasan yang seterusnya, penulis ingin memaklumkan bahawa majlis tersebut dihidangkan dengan penari seksi ! dan munuman Bir percuma ! (siapa yang taja?!) ikuti laporan malaysiakini ini :

"Lebih 1,000 orang, kebanyakan mereka masyarakat Cina dijamu dengan makan besar dengan minum bir percuma sambil dihiburkan dengan tarian seksi sempena jamuan makan malam 1Malaysia di Tenang malam semalam."

SubhanaAllah ... penulis mengucap panjang ..bagaimana pemimpin seperti ini menghadiri majlis yang hina tersebut...tak cukup dengan arak!...tak cukup dengan penari seksi! ... kemudian mengutuk para ulama pula !!! lebih menghinakan apabila dilakukan dihadapan orang-orang bukan Islam!!!

WAHAI WARGA FELDA ! SEDARKAH ANDA !!! ORANG SEPERTI INIKAH YANG MAHU KITA PILIH !!! UNTUK DIJADIKAN CONTOH UNTUK GENERASI KITA YANG AKAN DATANG!!! KALAU ANDA MEMILIH UMNO DI TENANG ...SEOLAH-OLAH ANDA MENGIYAKAN APA YANG DIUNGKAPKAN OLEH ISA SAMAD  !!!

Seperkara lagi.. mungkin kita tak perasan ( penulis berharap Isa Samad hanya terlanjur dan tidak berniat) ...secara tak sedar Isa seolah-olah menghina Islam ...SEOLAH-OLAH BELIAU MENGATAKAN ISLAM ADALH AGAMA YANG SUKAR DIFAHAMI !!!!

Kalau anda ingin kepastian sila amati laporan malaysiakini ini :

"(Musyidul am PAS) Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) lagi gila. Dia kata DAP sudah memahami Islam. KITA SEBAGAI MUSLIM,KADANG-KADANG TIDAK BERAPA FAHAM . Macam mana (pengerusi DAP) Karpal Singh dan (pemimpin veterannya) Lim Kit Siang boleh faham Islam dengan hanya berkawan dengan PAS untuk dua atau tiga tahun? Semua ini penipuan,” kata Isa.(Malaysiakini 18 Januari 2011)

Apa perasaan anda apabila membaca sedutan ucapan tersebut ... orang bukan Islam yang mendengarnya mungkin akan berfikir dalam benak pemikiran mereka seperti ini :

" KAN AKU DAH CAKAP ISLAM TU SUSAH TAPI RAMAI TAK PERCAYA! ... INI ISA SAMAD YANG SEBUT SENDIRI ! ISLAM TU AGAMA YANG ORANG ISLAM SENDIRI TAK FAHAM!"  ( bisikan hati)

Anda bersetuju dengan saya?...
-tko-

1 ulasan:

kassim berkata...

Kemungkinan besar Isa Samad Minum terlalu banyak,dalam keadaan mabok dia bercakap ikut nafsu UMNo nya yang sememangnya benci pada Ulamak.
kesian dengan Umur nya yang sudah lanjut maseh tak sedar2 lagi yang kubur sedang memanggil.