"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lans koperal didakwa cederakan peniaga

KUALA LUMPUR: Seorang anggota polis berpangkat lans koperal mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini atas pertuduhan mencederakan seorang ahli perniagaan dan menyamun seorang penjaga setor enam tahun lepas.

Majistret Zaki Asyraf Zubir membenarkan Sabri Mat Taha diikat jamin sebanyak RM8,500 dengan seorang penjamin dan menetapkan 22 Februari depan untuk sebutan kes.

Sabri, 51, didakwa memukul Noor Salina Nordin, 30, dengan tangan sehingga cedera di bilik K2, Tingkat 5, Bangunan Wisma Indah, Jalan Tun Razak, pada 1.30 pagi, 8 Februari 2005.

Bagi kesalahan ini, dia didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara setahun, atau denda RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Sabri, yang kini digantung tugas, juga didakwa menyamun Mustafa Rozali, 27, sebanyak RM300 di Jalan 1/91, Taman Shamelin Perkasa, Cheras di sini pada 4 pagi, 6 Februari 2006.

Bagi pertuduhan ini, dia didakwa mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun dan denda, jika disabitkan kesalahan.
-Bernama-

Tiada ulasan: