"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ISA SAMAD Hina NIK AZIZ Depan Kaum Cina

wfauzdin_ns
Oleh: Mandor
MEMBACA aku petikan di sini. Ini kisah si pendek dari NS. Dia bernama Isa Samad yang menang saja Pilihanraya Kecil kat Bagan Pinang, dia terus kahwin. Orang Bagan Pinang dok tunggu mana dia janji-janji pilihanraya dia dulu. Rupanya si pendek ni tunaikan `hajat' dia dulu. Padan muka semua.Mana Wifi percuma untuk kem askar di Bagan Pinang? Mana padang futsal? Mana Kolam renang? Sekarang ini Port Dickson nampak seperti Bandar Tentera Darat kah?

Kalau setakat letak sebiji kereta kebal buruk kat simpang masuk Port Dickson tu, baik tak payah nak istihar Port Dickson sebagai Bandar Tentera Darat. Bandar apanya kalau pukul 7 malam je, pekan PD tu dan macam kawasan perkuburan, sunyi sepi.

Kali ini, si pendek ini dah mula berkempen di Tenang. Beliau hadir dalam majlis kununnya makan malam 1 Malaysia yang dihadiri oleh sebilangan besar kaum Cina. Di depan kaum Cina ini, si pendek mengutuk DS Anwar Ibrahim. Ini memang perangai pemimpin Umno, kutuk di belakang, bila cabar debat semua hilang `telor'. Si pendek ini lagi la bapak penakutnya. Dia ingat kaum Cina tidak tahu kisah dia bapak perasuah masa pemilihan Umno dahulu? Dia ingat kaum Cina bodoh macam dia?

Dia dakwa kisah 16 sept yang dijanjikan oleh DS Anwar itu tipu. Dia tidak cerita kisah DS Anwar telah mohon mengadap Agung dan mohon agar Pak Lah panggil Sidang Tergempar di Parlimen, tetapi Pak Lah tidak berani untuk berbuat demikian. Dia tidak cerita pasal berbelas MP cabut lari ke Taiwan masa itu. Jadi atau tidak plan 16 Sept, itu tak penting. Apa yang penting Umno ketika itu berjaya digelabahkan. Semua berkaitan plan 16 Sept telah didedahkan oleh MP YB Ghafur Salleh yang mengakui plan itu hampir mencapai matlamatnya.

Apa kata si pendek lagi? Beliau menyebut, ""(Musyidul am PAS) Nik (Abdul) Aziz (Nik Mat) lagi gila. Dia kata DAP sudah memahami Islam. Kita sebagai Muslim, kadang-kala tidak berapa faham. Macam mana (pengerusi DAP) Karpal Singh dan (pemimpin veterannya) Lim Kit Siang boleh faham Islam dengan hanya berkawan dengan PAS untuk dua atau tiga tahun? Semua ini penipuan,” kata Isa (Malaysiakini).

Apabila bukan Islam boleh memahami Islam di dalam beberapa perkara, jangan Isa Samad mahu samakan dengan beliau yang banyak tak tahu tentang Islam itu. Ini menunjukkan si pendek akal dia lebih pendek dari DAP. Mengapa dia susah hati jika bukan Islam boleh memahami Islam lebih cepat dari dia? Begitulah busuknya hati si pendek ini.

Inilah rupa pemimpin Umno. Mereka berani berkokok di belakang pemimpin pembangkang. Bila sebut mahu berdebat, semua mereka lari lintang pukang selamatkan diri, kemudian suruh pencacai-pencacai cicak mengkarung ke depan. Bacul memang bacul!!

1 ulasan:

goodlistener berkata...

baru padan muka Pok Najis, SYABAS ISA SAMAD