"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kontraktor dijel kerana samun RM1j

NUZULSHAM SHAMSUDDIN
MELAKA: Seorang kontraktor dijatuhi hukuman penjara selama 12 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini selepas didapati bersalah menyamun barangan melebihi RM1 juta bersama rakan-rakannya empat tahun lalu.

Hakim Al-Baishah Abd. Manan menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh, K. Mathana Mogan, 29, selepas meneliti semua fakta kes yang dikemukakan oleh Timbalan Pendakwa Raya Mohd. Asri Abdul Rahman Sidik.

MATHANA dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen setelah dijatuhi hukuman penjara selama 12 tahun kerana menyamun barangan melebihi RM1 juta di Melaka semalam.
Tertuduh didakwa telah melakukan rompakan bersama rakan subahat yang masih bebas dengan bersenjatakan parang terhadap tiga lori treler dan kontena membawa muatan tembaga dan komponen kenderaan di Lot 22 Terminal Kenderaan Berat Durian Tunggal, Alor Gajah pada pukul 3 pagi hingga 3.30 pagi 22 Jun 2007.

Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 395 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Terdahulu peguam tertuduh Joseph Methew meminta mahkamah meringankan hukuman kerana tertuduh mempunyai empat orang anak berumur setahun hingga 11 tahun.
-kosmo-

Tiada ulasan: