"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahmad Said/UMNO Terengganu TERHIDU LEMAH

mohdnoorawang
Banyak diperkatakan pentadbiran Dato' Sri Ahmad Said sebagai menteri besar Terengganu lemah dan ada hala tuju yang jelas.  Ahmad Said telah terhidu kelemahannya. Fikiran dan daya fikir seorang pemipin sesebuah negeri terletak pada bijaksana serta matang buah fikirannya . Ahmad Said tidak cerdik, TIDAK LAYAK MENJADI MENTERI BESAR TERENGGANU.

Pertama. Ahmad Said mengadakan peruntukan cukup besar kepada setiap kawasan DUN sebanyak RM3 JUTA.  Tujuan untuk pancing undi dan memperkayakan ketua DUN dan wakil rakyat DUN.

Kedua. Ahmad Said gagal mengadakan satu anjakan ekonomi Terengganu. Malah Perbadanan Memajukan Iktisab Negeri Terengganu dibawah Ahmad Said lemah dan tidak ada  hala tuju yang boleh membawa perkita ekonomi rakyat.

Ketiga. Ahmad Said hanya "mengkosmetikannya" projek yang dibuat semasa zaman Dato' Seri Idris Jusoh. (walaupun projek zaman Idris Jusoh ada yang runtuh dan ada unsur salahlaku, SPRM tidak mampu siasat, ini yang menjadi bual bicara semua rakyat.)

Keempat. Ahmad Said dengan exconya serta sebahagian pegawai tadbir kanan negeri gagal menjadikan negeri Terengganu maju dan cekap tadbir urus. Pertanian, Perikanan adalah teras bagi penduduk Terengganu. Gagal mengadakan satu anjakkan yang kompetitif.

Kelima. Cukup jelas Ahmad Said tidak sepatutnya menjadi menteri besar Terengganu dengan bajet tahunan sebanyak hampir RM2 BILION setiap tahun. Namum rakyat tidak merasai dan mengecapi pembanguanan yang dicanangkan oleh Ahmad Said.

Keenam. Ahmad Said lebih boroh dari Idis Jusoh. Berselindung dengan sukan rakyat dan hiburan rakyat dalam asa yang sama kroninya bikin wang berjuta-juta.

Bagaimana kalau dicadangkan Ahmad  Said diguling pada PRU13 dan digantikan dengan orang yang lebih kompiten dari galangan UMNO jika ada.

Atau bagaimana kalau kita tumbangkan BN/UMNO dan Ahmad Said dalam PRU13. Ahmad Said dan UMNO Terengganu telah terhidu gelombang rakyat yang bencikan pada pemerintahan Ahad Said dan kroni UMNO yang rakus merompak harta dan wang rakyat.

Dalam kepala fikiran UMNO dan Ahmad Said, menteri besar Terengganu WANG DAN PROJEK sebagai sogokkan untuk rakyat mengundi UMNO PRU13. Ada wang ada umno tidak wang tidak umno. Angak wang pangkah PAS/PAKATAN RAKYAT.
-tranungkite- 

Tiada ulasan: