"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apo nak di kato, itulah Rosmah Mansor.

Syed Imran
Sekeping gambar atau foto mampu menceritakan lebih daripada 1,000 patah perkataan. Tiga keping gambar  yang dikutip melalui media dalam talian,  menceritakan segala-galanya. Antara perkara yang diwajibkab oleh Allah ke atas wanita Islam ialah menutup aurat. Sebagai isteri seorang pemimpin negara yang mandaulatkan Islam sebagai agama rasmi, dan apatah pula ketika melawat negara Islam dan menemui orang  yang bukan mahram, contoh dan teladan seharusnya menjadi amalan.

Rosmah Mansor ketika menemui barisan  pegawai Kesultanan Oman, semuanya lelaki yang bukan mahramnya.
Rosmah Mansor disambut oleh seorang pemimpin Kesultanan Oman yang berpakaian menutup aurat sedangkan Rosmah tidak.

Rosmah Mansor ketika mengunjungi seorang pemimpin di Arab Saudi.

Tiada ulasan: