"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tolonglah, Jangan Tangguhkan Mereka Yang Nak Masuk ISLAM!

al-bahanj
ISLAM adalah addin yang benar. Dan kebenaran ISLAM bisa sahaja mengetuk pintu hati sesiapa sahaja yang diberi ALLAH akan hidayah & taufiq.

Malangnya, kedengaran kisah kadang2 ada non-muslim yang berminat untuk memeluk ISLAM yang ditangguhkan oleh ustadz/pegawai/wakil Jabatan Agama, malah kita sendiri pun.

Ada sebahagian mereka merespon kepada non-muslim ini, dengan berkata:
“Datang pejabat saya minggu depan…”
“Nanti kita setkan appointment ye…”
“Awak dah fikir betul2 ke…?”
“Baca dan kaji dulu…”
“Dah ‘potong’ …?”
“You pergilah pejabat agama…”
Dan lain2 respon yang merugikan si non-muslim itu. Sedangkan hidayah & taufiq telah mengetuk hati fitrah si non-muslim itu untuk memeluk ISLAM.
Inilah senario yang terdapat di Malaysia dan mungkin di lain2 tempat juga. Amat sedih sekali . Sedangkan peluang sebegini bukan selalu mendatangi kita, iaitu peluang membantu si non-muslim menyatakan kesaksiannya kepada ISLAM: mengucap 2 kalimah syahadah. 
Peluang sehebat ini jarang dilepaskan oleh orang yang tahu akan kebaikannya, seperti video berikut: 
Sepatutnya, apabila ada si non-muslim datang kepada kita menyatakan hasrat ingin memeluk ISLAM, railah dia, bantulah dia serta merta agar terbuka luas & mudah untuknya menikmati ISLAM & IMAN ini. Bantulah dia mengucap 2 kalimah syahadah. Selepas itu, barulah kita bawa dia ke pejabat agama dan mengikuti pelbagai prosedur.
Tolonglah…jangan tangguhkan mereka!
Utk mengikuti kisah2 revert/convert-to-ISLAM, sila lawati:
http://www.wechooseislam.wordpress.com/
waAllahu ta’ala a’lam.

Tiada ulasan: