"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Undi UMNO BN Ibarat Undi Rasuah - Anwar

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata masa depan Malaysia terletak di tangan anak muda dan menyeru belia Hulu Selangor untuk turut serta dalam arus perubahan politik negara.

Pemimpin reformasi ini menjelaskan satu undi untuk UMNO Barisan Nasional serupa persekongkolan dengan rasuah, penindasan politik dan peminggiran kaum hari ini.

“Sebab itu kalau ada pemuda- pemuda kena ingat, orang muda baik melayu baik Cina baik India, orang muda kalau sokong UMNO sokong Barisan Nasional, kamu malu, sebab kamu tidak kamu punya rakyat, tidak jaga kamu punya hak,” kata Anwar.

Anwar berkata demikian dihadapan 1000 orang yang hadir ke majlis penerangan Pakatan Rakyat di Kuala Kubu Bharu, semalam.

Meskipun jumlah kehadiran pada hari- hari sebelum kempen bermula adalah kecil, namun kedatangan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat ini dinanti- nantikan mereka.

Ketibannya disambut dengan jabatan tangan, bahkan ada yang mengambil peluang untuk menangkap gambar dengan lebih dekat.

Anwar dalam ucapannya menyorot perhatian hadirin kepada salinan perjanjian APCO, yang menjadi perunding kepada Perdana Menteri Najib Abdul Razak.

Beliau yang sebelum ini dituduh sebagai agen Yahudi oleh pimpinan Umno Barisan Nasional membidas keras komplot antara UMNO dan APCO, sebuah syarikat yang jelas mempunyai unsur- unsur Zionis dalam strukturnya.

“Ini perjanjian, perjanjian apa ?, APCO, Amerika Israel punya syarikat, berapa najib bayar RM78 juta, untuk apa ? Ajar Najib nampak cantik,cakap cantik, uruskan Njib supaya boleh jumpa pemimpin dunia. Berapa kena bayar RM 78 juta setahun,” ujar Anwar.

Bagi Anwar, ikatan antara UMNO dengan Israel adalah bukti pengkhianatan parti perkauman itu kepada solidariti Palestin dan umat Islam di Malaysia.

UMNO akan berbuat apa sahaja, termasuk akur pada nasihat Zionis, bagi mengekang arus perubahan di Malaysia.
-tvselangor-

Tiada ulasan: