"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerajaan Pak Pandir 1 Malaysia

Roslan SMS
Kerana menghadapai masalah besar berhubung pengedaran dadah dan krisis penagihan dadah dikalangan rakyat Malaysia satu ketika dahulu maka kerajaan memperkenalkan undang-undang menggantung sampai mati sesiapayang didapati bersalah mengedar dadah.

Begitu juga dalam kes memiliki senjatapi secara haram atau tanpa lesen. Untuk mengekang dan mengatasinya kerajaan memperkenalkan undang-undang menggantung sampai mati sesiapa yang memiliki senjatapi tanpa lesen.

Langkah pencegahan seumpama ini adalah untuk memastikan ianya dapat dikawal jika tidak pun dihapuskan.

Tiba-tiba terbaru kita diberitahu kerajaan akan melakukan sesuatu yang sebaliknya. Kita didik masyarakat yang judi itu merugikan (dalam Islam jelas HARAM), meruntuhkan keluarga dan masyarakat.

Walaupun kerajaan Pusat melesenkan kegiatan judi namun semuakelompok masyarakat terus-menerus cuba mengajak masyarakat masing-masing agar menjauhinya kerana kemungkaran yang ia bawa.

Apakah yang akan dilakukan kerajaan itu?

Kerana bimbang rakyat akan tercebur dalam perjudian haram khasnya yang melibatkan acara-acara sukan, dalam hal ini kejohanan bolasepak Piala Dunia di Afrika Selatan tidak berapa lama lagi, Timbalan Menteri Kewangan menyatakan yang kerajaan berkemungkinana akan menghalalkan jenis judi seumpama ini.

Akibatnya kerajaan akan berjaya mengutip cukai yang tinggi dan negera akan mengaut keuntungan berbanding jika judi jenis ini dibiarkan dikenadali secara haram!

Bimbang dadah kita hukum mati pengedarnya.Bimbang salah-guna senjata api kita hukum mati pemiliknya yang tidak berlesen. Bimbang judi haram kita halalkannya!

Inilah kerajaan bijak Pak Pandir 1 Malaysia!

Jika begini perjalanan kerajaan ini bayangkan apa lagi akan dihalalkan pada masa hadapan asal sahaja kerajaan untung dan tidak rugi. Fikir-fikirkanlah.

Tiada ulasan: