"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penjelasan Petronas berhubung pekerja kontrak

Harakahdaily
KUALA LUMPUR, 5 Mei:
Petronas menjelaskan sebarang pengambilan dan penyelarasan gaji adalah tertakluk kepada kontrak di antara agensi tenaga pekerja persendirian sebagai majikan dengan pekerja kontrak.

Demikian kenyataan Petronas Dagangan Berhad sebagai merujuk kepada laporan HarakahDaily hari ini yang bertajuk ‘Pekerja kontrak Petronas bakal hilang kerja’.

Menurut laporan tersebut seorang pekerja kontrak yang berkhidmat di Petronas kemungkinan tidak akan disambung kontrak oleh majikannya.

“Kami ingin memberi penerangan mengenai laporan tersebut. Pekerja kontrak tersebut adalah di bawah pengurusan pihak agensi tenaga pekerja persendirian.

“Pihak agensi berkenaan adalah majikan sebenar kepada pekerja kontrak berkaitan,” ujar kenyataan itu kepada Harakahdaily malam ini.

Oleh itu, perkara itu tiada berkaitan dengan Petronas mahupun Petronas Dagangan Berhad.

Tiada ulasan: