"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengalaman mengundi di England – Calon Bumiputra Spesis Melayu Mahathir

Muramatsu
Pagi tadi ambil masa sekejap pergi mengundi. Mengundi di sini mudah. Angka rujukan pengundi dikirim bersama surat notis mengundi. Di surat itu ada pusat tempat mengundi, masa mengundi dan angka rujukan mengundi.

Poster besar-besar tak ada. Yang ada pemplet nipis macam warna warni memperkenal calun. Ia dimasuk ke dalam kotak surat tiap-tiap rumah. Di situlah kita kenal calun yang berlawan.

Di sini calun parlimen semuanya orang putih. Bekas penjajah belaka. Tetapi calun tempatan ada lima calun, tiga darinya adalah Bumiputra Melayu yang cakap urdhu dan sukakan lagu-lagu Datuk Shah Rukh Khan.

Oleh kerana calun PAS dan KeADILan tidak ada, maka calun bekas penjajah di pilih. Biarlah penjajah pun kerada mempunyai mereka mempunyai identiti diri dan mempunyai tanah air sendiri. Tengoklah gambar kertas undi yang dipangkah.

Calun-calun Bumiputra Melayu yang cakap urdhu dan yang sukakan lagu Datuk Shah Rukh Khan tidak dipilih, kerana cukuplah sudah ramai geng-geng ini mempelahap hak-hak keistimewaan orang melayu bumiputra di Malaysia.

Lagipun, ini semua adalah geng Mahathir yang sangat banggakan genetik keturunannya saja dan menghina genetik orang melayu bumiputra asal di Malaysia dalam buku Malay Delima. Padahal, bukan genetik dominan, tetapi sifat pelahap dan haloba yang menjadikan dominan.

Melayu kena kenallah yang mana melayu bumiputra dan yang mana melayu mengaku bumiputra tetapi cakap urdhu dan sukakan lagu Datuk Shah Rukh Khan di Malaysia.

muramatsu UK.

Tiada ulasan: