"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bubar Umno Terengganu... Ikut Pas!

Ustaz Saiful Bahri
Tahniah. Baru kini Datuk Ahmad Said mengiktiraf PAS. Setelah dilantik menjadi Pengerusi baru Perhubungan UMNO Terengganu akhirnya beliau mengaku kelebihan PAS berbanding UMNO. Betapa pekung UMNO cukup membarah. Perang PRU dah nak bermula… nampaknya pimpinan UMNO masih dok berbalah. Masih dok cah keting…

Kita ingatkan pimpinan UMNO, jangan sibuk kat padang bola le… kita dah nak lawan bola, dia duk sibuk bertumbuk tepi padang sama sepasukan. Menyusahkan referee aje dok tiup wisel… bukan kerana off-side, tapi bertumbuk kat padang..

Kita syorkan pimpinan UMNO ni pi main boxing atau tinju lagi baik… meluat betul. Cah keting..10X. Takdak ayat lain ke???? Nak berbalah hal dalam rumahtangga UMNO, cakaplah dalam kelambu. Baru ni dah konvensyen. Kata dan settle. Semua dah bersatu. Datuk Mat Said dah dilantik jadi pengerusi perhubungan UMNO Terengganu, kata semua Ketua Bahagian dan pemimpin UMNO berdiri teguh dan bersatu… Hari ini keluar berita cah keting lagi????


Munasabahlah ketika penulis bercakap dengan orang kuat Datuk Idris Jusoh. Beliau mengatakan: kalau berjumpa dengan Mat Said… jangan ke nak layan. Tonyoh pala dinding lagi baik. Jenis orang asli. Bodo do’oh lalu. Penulis hanya ketawa sahaja… dalam hati bertanya juga? Ye ke Abg Eid ni?... Guane puok deis marah sangat???


CHUKAI – Pemimpin UMNO diingatkan agar tidak memburukkan sesama sendiri sebagaimana pemimpin Pas yang tidak menghentam sesama pemimpin dalam satu parti. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said mengingatkan pemimpin UMNO agar tidak memburukkan sesama sendiri sebagaimana pemimpin Pas yang tidak menghentam sesama pemimpin dalam satu parti.

Beliau berkata, jika masih terdapat pemimpin UMNO yang bersikap sedemikian ia akan membuka peluang kepada Pas mencari kelemahan kepimpinan UMNO seterusnya dijadikan sebagai alat untuk meraih sokongan rakyat.

“Saya minta setiap pemimpin UMNO di negeri ini janganlah memburukkan pemimpin lain yang dalam satu parti kerana musuh kita bukanlah orang yang sama parti dengan kita.


Baca selanjutnya di sini
http://ustsaifulbahri.blogspot.com/

Tiada ulasan: