"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Saya jadi 'kambing hitam', Mr H arah rakam panggilan video bersama Dr Agus'

Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my

Bangi: "Saya dipergunakan dan dijadikan sebagai 'kambing hitam' oleh pihak tertentu untuk menjatuhkan Dr Agus," kata Abdul Wahab Abdul Kadir Jilani yang terpalit kontroversi perbualan lucah bersama Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff.

Lelaki terbabit mendakwa rakaman video perbualan itu yang tular di media sosial sejak semalam adalah palsu dan disunting pihak tidak bertanggungjawab.

Menjelaskan perkara sebenar, Abdul Wahab berkata, dia diarahkan seorang individu berjawatan tinggi di Jabatan Komunikasi Komuniti (J-KOM), digelar 'Mr H' untuk merakam panggilan video bersama Dr Agus yang meletak jawatan sebagai Ketua Pengarah J-KOM.

Menurutnya, semuanya bermula selepas dia bertemu Mr H di pejabat sebelum dibawa bertemu beberapa individu berpengaruh lain di sebuah hotel di Kuala Lumpur baru-baru ini.

"Dalam pertemuan itu, saya diberitahu kononnya Dr Agus terbabit aktiviti tidak bermoral. Mr H menyatakan beliau ditugaskan membersihkan J-KOM dari dalam dan turut meyakinkan saya bahawa beliau mendapat sokongan individu berpengaruh lain yang ingin menjatuhkan Dr Agus.

"Sebagai pegawai baru, saya berasa teruja untuk melaksanakan tugas diberikan. Saya diarah membuat rakaman perbualan video bersama Dr Agus bagi mendapatkan bukti Dr Agus terbabit aktiviti songsang dan tidak bermoral.

"Hakikatnya video yang saya rakam itu tidak mempunyai audio. Saya terkejut apabila video berkenaan disebarkan oleh Chegubard (Badrul Hisham Shaharin) di Facebooknya yang mana ia disunting seolah-olah kami terbabit perbuatan tidak bermoral," katanya dalam sidang media di sini, malam ini.

Turut hadir Dr Agus dan peguam yang mewakili mereka, Faisal Rahman.

Mengulas lanjut, Abdul Wahab berkata, penyebaran video palsu itu bukan saja merosakkan reputasi Dr Agus malah turut menjatuhkan maruahnya dan keluarga selain dikecam masyarakat.

"Kini saya sedar yang saya dipergunakan dan tidak sekadar kambing hitam oleh pihak tertentu. Sebelum ini saya sangka saya sebahagian pihak benar yang kononnya ingin bersihkan J-KOM daripada unsur negatif, tapi rupanya saya digunakan dalam komplot keji," katanya.

Berikutan itu, dia tampil menjelaskan kepada masyarakat bagi membersihkan nama dan akan membuat laporan polis serta mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang menyebarkan fitnah.

Tiada ulasan: