"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Aksi luar biasa Salah ledak gol ke-200 dapat puijan Klopp

Reuters

Liverpool: Mohamed Salah menerima pujian daripada pengurusnya, Juergen Klopp selepas mencipta satu lagi kejayaan ketika mereka melakarkan kemenangan 3-0 ke atas Brentford sekali gus melonjakkan kedudukan ke tempat kedua dalam Liga Perdana.

Pemain Mesir berusia 31 tahun itu menjaringkan gol pada setiap separuh masa untuk mencapai 200 gol dalam bola sepak Inggeris - 198 untuk Liverpool dan dua untuk Chelsea - dan menjadi pemain pertama yang pernah menjaringkan gol dalam setiap enam perlawanan pertama Liverpool musim ini.

"Gila," kata Klopp mengagumi Salah yang dikhabarkan menerima bidaan £150 juta (RM863.32 juta) daripada Al-Ittihad pada jendela perpindahan terakhir.

"Gol ke-200 di England, bukan? Luar biasa, bermain permainan hebat hari ini," tambah Klopp.

"Dua pemain sentiasa berada di sekelilingnya, tapi dia berjaya mengawal bola.

"Kami mempunyai begitu banyak peluang yang baik pada separuh masa pertama.

"(Ketenangan) untuk gol pertama adalah gila. Tidak syak lagi di kawasan itu anda melihatnya dalam senarai penjaring dia pemain istimewa."

Liverpool masih belum tewas di kubu Anfield mereka musim ini dalam semua pertandingan, memenangi perlawanan liga keenam berturut-turut mereka semalam.

Tetapi sementara Klopp teruja dengan persembahan itu, dia mengkritik jadual perlawanan seterusnya menentang pendahulu liga Manchester City dengan sepak mula di Etihad pada 25 November sejurus selepas rehat antarabangsa akan bermula pada 12.30 pagi.

"Bagaimana anda boleh meletakkan perlawanan Man City pada pukul 12:30?" dia bertanya kepada pemberita selepas perlawanan.

"Orang-orang ini tidak tahu bola sepak.

"Mungkin ada masa apabila kedua-dua pasukan ini mempunyai 30 pemain antarabangsa, kami perlu mengambil satu pesawat dari Amerika Selatan untuk tiba di sini."

Klopp gembira dengan kebangkitan pasukannya selepas tewas 2-3 di Toulouse dalam peringkat kumpulan Liga Europa pada Khamis.

"Saya sangat gembira menggunakan peluang ini selepas kalah menentang Toulouse dan kemudian bertindak balas seperti yang kami lakukan hari ini," katanya.

Tiada ulasan: