"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MB Terengganu calon PN di Kemaman

Malaysiakini

Menteri Besar Terengganu Ahmad Samsuri Mokhtar dipilih sebagai calon PAS-PN untuk pilihan raya kecil Kemaman.

Pengumuman nama Ahmad Samsuri dibuat Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man di Kemaman, malam ini.

Kata Tuan Ibrahim pada peringkat awal ada lima nama dikemukakan untuk dinilai.

“Dengan ini saya mewakili Tuan Guru Presiden mengumumkan calon PAS mewakili PN dalam PRK Kemaman ialah YAB Dr Ahmad Samsuri Mokhtar,” katanya.

Menurut Tuan Ibrahim, hari ini juga merupakan sambutan ulang tahun kelahiran Adun Rhu Rendang berkenaan.

Berusia 53 tahun, Ahmad Samsuri juga merupakan seorang daripada tiga naib presiden PAS, selain timbalan pesuruhjaya parti itu di Terengganu.

Dia memiliki ijazah doktor falsafah dalam bidang kejuruteraan mekanikal berkaitan penerbangan dari Universiti Of Leeds, United Kingdom.

Tiada ulasan: