"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kanak-kanak OKU maut dipercayai digilis jentera pembajak

Zuliaty Zulkiffli
am@hmetro.com.my
ANGGOTA BBP Jitra melakukan operasi menyelamat kanak-kanak lelaki OKU yang maut dipercayai digilis jentera pembajak. FOTO Ihsan Bomba.
ANGGOTA BBP Jitra melakukan operasi menyelamat kanak-kanak lelaki OKU yang maut dipercayai digilis jentera pembajak. FOTO Ihsan Bomba.
Jitra: Kanak-kanak lelaki orang kurang upaya (OKU) meninggal dunia dipercayai digilis jentera pembajak di Kampung Sungai Korok di sini, hari ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Jitra, Penolong Kanan Penguasa Bomba Bustan Karudin berkata, pihaknya dimaklum kejadian menerusi Pusat Gerak Operasi pada 7.08 malam.

Katanya, pasukan lapan anggota diketuai Pegawai Bomba Kanan (PBK) II Mohd Syahruddin Awang kemudian bergegas ke lokasi.

"Sebaik tiba, didapati mangsa iaitu Muhammad Aiman Rosli berusia 11 tahun mengalami kecederaan dipercayai digilis pembajak.

"Mangsa disahkan meninggal dunia oleh petugas perubatan Kementerian Kesihatan yang hadir di lokasi.

"Pasukan kemudian mengambil tindakan pemantauan keselamatan di lokasi," katanya ketika dihubungi.

Bustan berkata, mayat mangsa diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.

Tiada ulasan: