"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ustaz Hakim Ramlee nafi dia ‘Mr H’

HARAPAN DAILY 
Ustaz Hakim Ramlee nafi dia ‘Mr H’
Pengarah Bahagian Latih dan Pendidikan Jabatan Komunikasi Komuniti (J-KOM), Muhamad Hakim Ramlee yang turut dikenali sebagai Ustaz Hakim Ramlee menafikan dirinya adalah ‘Mr H’.

Dia menyifatkan tuduhan penulis blog kontroversi, Raja Petra Kamarudin, yang mendakwa beliau adalah Mr H adalah sangat berniat jahat.

“Saya tak boleh beri kenyataan lanjut kerana dituduh oleh Raja Petra. Saya pun tak tahu, saya rasa (Mr H) bukan saya kot, salah orang ini.

“Saya tak boleh beri pandangan lanjut mengenai perkara ini dan sudah dinasihatkan tidak berbuat demikian.

“Namun, saya nafikan (dakwaan Raja Petra). Apa kena mengena dengan saya pula?

“Tuduhan ini sangat random (rambang), saya pun tak tahu. Tiba-tiba (dikaitkan dengan Mr H), macam mana boleh naik saya sebagai Mr H?” katanya, dipetik BH.

Muhamad Hakim mengulas ciapan Raja Petra, mendakwa ahli PKR itu dalang yang menerbitkan rakaman video berunsur lucah, membabitkan bekas Ketua Pengarah J-KOM, Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff dan Penolong Ppegawai J-KOM, Abdul Wahab Abdul Kadir Jilani.

Perbualan jelik itu tular di media sosial sejak kelmarin sebelum Agus dan Wahab mengadakan sidang media di Bandar Baru Bangi, malam tadi.

Wahab dalam sidang media semalam memberitahu dia diarah pegawai atasan yang digelarnya sebagai ‘Mr H’ untuk merakam perbualan bersama Agus.

Dia mengaku merakam perbualan video itu tetapi, jelasnya, isi perbualannya bukan seperti yang tersebar dan tular di media sosial.

Tanpa mendedahkan identiti Mr H, Wahab berkata apa yang berlaku dalam video yang tular itu adalah konspirasi daripada individu terbabit.

Susulan pendedahan Wahab itu, Raja Petra malam tadi menerusi entri di aplikasi X secara sinis mengucapkan tahniah kepada ‘Mr H’.

“Tahniah ‘Mr H’, penerbit movie ‘J-KOM sex in the office scandal’, best Malaysian movie Twin Towers award (skandal seks dalam pejabat J-KOM, filem terbaik Malaysia yang memenangi anugerah menara berkembar),” katanya.

Dia malah turut memuat naik poster pelantikan Hakim ke jawatan Pengarah Bahagian Latih dan dan Pendidikan J-KOM yang turut memuatkan logo PKR.

Tiada ulasan: