"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Alat mainan seks bernilai RM122,000 dirampas dari gudang

FMT Reporters

PETALING JAYA: Pihak berkuasa merampas 4,335 unit alat mainan seks bernilai RM122,000 dalam serbuan ke atas sebuah gudang di Sungai Buloh.

Setiausaha Bahagian Penguatkuasaan dan Kawalan Kementerian Dalam Negeri, Nik Yusaimi Yussof, berkata gudang itu dijadikan tempat penyimpanan dan pengedaran pelbagai barang, termasuk alat mainan seks yang diimport dari luar negara sejak tahun lalu.

“Alat permainan seks berkenaan diimport bagi memenuhi permintaan pelanggan dalam negara,” katanya menurut Harian Metro.

Beliau berkata alat mainan seks dilarang di negara ini kerana bertentangan moral dan budaya masyarakat Malaysia.

Katanya tindakan tegas akan diambil terhadap pihak didapati terbabit dengan elemen merosakkan moral dan menjejaskan keselamatan awam.

Beliau berkata, rampasan itu dilakukan mengikut Seksyen 7 (1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 serta Seksyen 292 (a) Kanun Keseksaan.

“Orang ramai diminta memberi kerjasama dengan menyalurkan maklumat berkaitan hasil penerbitan tidak diingini dengan menghubungi talian 03-80008000 /88893145.”

Tiada ulasan: