"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Masih sekolah tapi dah berani cabul budak

Meor Riduwan Meor Ahmad
am@hmetro.com.my

Melaka: Tendang basikal hingga terjatuh sebelum bertindak mencabul mangsa berusia 11 tahun berhampiran Taman Krubong Jaya, di sini.

Itu tindakan ganas seorang remaja lelaki berusia 17 tahun yang menyerang murid perempuan Tahun 5 ketika mangsa bersama sepupunya berusia tujuh tahun dalam perjalanan pulang ke rumah sekitar jam 7.40 malam, Rabu lalu.

Difahamkan suspek meletakkan motosikalnya di kawasan lain sebelum berjalan ke arah mangsa.

Ketua Polis Melaka, Datuk Wira Zainol Samah berkata, laporan kejadian itu dibuat ibu mangsa di Balai Polis Tanjung Minyak di sini, pada Rabu lalu.

"Berdasarkan laporan, suri rumah berusia 35 tahun itu memaklumkan anaknya berusia 11 tahun dan sepupunya berusia tujuh tahun ditolak jatuh daripada basikal oleh seorang lelaki tidak dikenali di lorong bersebelahan kedai runcit di taman itu.

"Suspek yang memakai topi keledar berwarna kuning kemudiannya menarik kaki mangsa dan cuba mencium serta meraba kemaluan mangsa.

"Dalam keadaan cemas, mangsa sempat menendang lelaki itu dan menyelamatkan diri," katanya tadi.

Menurut Zainol, lelaki terbabit yang juga pelajar Tingkatan 5 bagaimanapun berjaya ditahan orang awam jam 11.30 malam hari kejadian di Taman Awam Krubong Jaya sebelum diserahkan kepada polis.

"Suspek kini ditahan reman mengikut Seksyen 14(a) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 (AKSTK 2017)," katanya.

Tiada ulasan: