"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video tular maki polis, 2 remaja ditahan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Dua remaja remaja lelaki di Perak ditahan selepas mengeluarkan kata-kata kesat dan menuduh polis menerima rasuah dalam satu video yang tular di media sosial.

Ketua Polis Kerian Juna Yusoff, berkata remaja lelaki berusia 14 dan 17 tahun itu ditahan pada Khamis lalu selepas pihaknya menerima laporan mengenai video itu yang tular di TikTok, lapor Berita Harian.

Katanya, video berkenaan dimuat naik remaja lelaki berusia 17 tahun dan kedua-dua mereka kini ditahan untuk membantu siasatan.

“Siasatan mendapati suspek pernah ditahan sebelum ini bagi siasatan ke atas beberapa kesalahan jenayah. Polis menasihatkan orang ramai supaya tidak bertindak melulu dan mengikut perasaan atas kesalahan yang dilakukan.

“Sekiranya tidak berpuas hati dengan tindakan dikenakan, mereka boleh menggunakan saluran undang-undang bagi memastikan tiada kesalahan lain dilakukan serta menggugat institusi penguatkuasaan dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab,” katanya.

Terdahulu tular satu video di TikTok yang menunjukkan seorang seorang remaja lelaki mengeluarkan kata-kata kesat dan menuduh pihak polis menerima duit selepas tidak berpuas hati kerana disaman pihak berkuasa.

Tiada ulasan: