"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Shafee nafi spekulasi Najib tiada dalam penjara

Malaysiakini 

Peguam Shafee Abdullah menafikan spekulasi yang mendakwa bekas perdana menteri, Najib Razak tidak menjalani hukuman penjara.

Sebaliknya kata peguam bekas perdana menteri itu, Najib ditempatkan di sel berasingan atas faktor keselamatan.

"Dia dalam penjara. Penjara yang biasa. Tetapi atas isu keselamatan, dia diasingkan.

“Sebab kalau dia bersama-sama dengan orang lain, anything can happen (apa saja boleh berlaku)," katanya.

Shafee berkata demikian ketika ditanya hos program bual bicara Podcast Keluar Sekejap, Shahril Sufian Hamdan.

Rancangan yang turut dihoskan oleh Khairy Jamaluddin itu dirakam pada Rabu lalu dan disiarkan di Youtube pagi tadi.

Kata Shafee, Najib kini berada dalam keadaan baik dan dia kerap bertemu bekas presiden Umno itu.

"Hampir setiap minggu (saya melawat Najib) dan kadangkala dua minggu sekali. Esok (semalam) saya akan jumpa dia lagi.

"Dalam mahkamah memang kita ada bertemu setiap masa. Kadangkala saya juga cuba duduk bersama untuk makan tengah hari dengan dia supaya saya boleh bercakap dengannya,” jelasnya.

Katanya, Najib kini dalam proses memohon melanjutkan pengajian di peringkat doktor falsafah (PhD).

"Dia sekarang sedang membuat permohonan untuk buat PhD. Saya fikir dia sudah pun mula melakukan beberapa penulisan. Saya gembira dia melakukan sesuatu, otaknya tidak tepu," katanya.

Ditanya mengenai bagaimana bahan-bahan bacaan dapat diakses oleh Najib, Shafee berkata ia disediakan oleh pembantunya.

"Ada tapisan, dia tak boleh terima apa sahaja, buku pun ada tapisan,"' katanya.

Pada 31 Mac lalu, Najib, 70, gagal dalam usaha terakhirnya untuk menyemak sabitan dan hukuman penjara 12 tahun serta denda RM210 juta atas kesalahan menyeleweng dana SRC International.

Dia kini menjalani hukuman itu di Penjara Kajang.

Tiada ulasan: