"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja ditembak: Polis panggil semula saksi utama

Polis memanggil semula saksi utama dalam insiden remaja 14 tahun - Aminulrashid Amzah - yang ditembak mati oleh polis awal pagi Isnin lalu, untuk memberi keterangan hari ini.

Polis juga turut memanggil seorang lagi kakak mangsa - Tuty Shaninza Anom Amzah - untuk memberi keterangan hari ini.

Mereka dipanggil memberi keterangan di ibupejabat polis kontinjen (IPK) Selangor, di Seksyen 9, Shah Alam mulai jam 11.30 pagi ini.

Perkara tersebut disahkan oleh peguam saksi, Farhana Abdul Halim yang turut menemani mereka.

Rabu lalu, polis mengambil keterangan daripada ibu Aminulrasyid - Norsiah Mohamad - kakak arwah - Norazura Amzah - dan suaminya Muzaffar Mahali.

Ini merupakan kali kedua saksi utama insiden itu memberiketerangan kepada polis. Kali pertama saksi tersebut berbuat demikian adalah Rabu lalu.

Kelmarin, Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail, menyerahkan semula kertas siasatan kepada polis bagi meneruskan lagi siasatan berhubung insiden tersebut.

Sementara itu, Farhana berkata turut hadir menemani beliau adalah dua lagi lagi peguam - Fadiah Nadwa Fikri dan N Surendran.

Ketika dihubungi Malaysiakini, Farhana berkata, beliau bersama rakannya, akan sentiasa bersama saksi tersebut sehingga siasatan lanjut itu habis dijalankan.

-malaysiakini-

Tiada ulasan: