"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Adun Bersatu Selat Kelang ikrar sokongan kepada MB Selangor

Malaysiakini 

Adun Selat Kelang, Abdul Rashid Asari hari ini menyatakan sokongannya kepada kepimpinan Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari.

Menerusi satu kenyataan, katanya, keputusan itu dibuat dengan rela hati dan tanpa paksaan.

“Ini setelah saya meneliti ucapan DYMM Sultan Selangor yang memuji pentadbiran kerajaan negeri Selangor yang berada di landasan tepat demi kemajuan negeri dan kesejahteraan rakyat.

“Langkah ini juga adalah akibat daripada beberapa siri tindakan Perikatan Nasional terutamanya Perikatan Nasional Selangor yang dilihat berdiam diri terhadap tohmahan yang dilontar kepada Raja-raja Melayu.

“Ini adalah berlawanan dengan prinsip orang Melayu beragama Islam,” katanya.

Bersatu pada 2 Mac lalu meminda perlembagaan parti itu dalam usaha untuk menghalang wakil rakyatnya berpaling tadah.

Keputusan itu dibuat pada mesyuarat agung luar biasa (EGM) Sabtu lalu, dengan perwakilan parti sebulat suara menyokong usul untuk meminda Perkara 10 perlembagaan Bersatu.

Artikel itu menetapkan perkara berkaitan peletakan jawatan dan pemecatan ahli parti.

Sebelum ini, enam ahli parlimen Bersatu menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri, Anwar Ibrahim.

Mereka ialah Zulkafperi Hanapi (Tanjung Karang), Syed Abu Hussin Hafiz Syed Abdul Fasal (Bukit Gantang), Iskandar Dzulkarnain Abdul Khalid (Kuala Kangsar), Mohd Azizi Abu Naim (Gua Musang), Zahari Kechik (Jeli), dan Suhaili Abdul Rahman ( Labuan).

Tiada ulasan: