"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga emas temui ajal ketika berjemaah solat Isyak

NUR IFTITAH ROZLAN (TERJEMAHAN)
Detik-detik sebelum warga emas tersebut meninggal dunia ketika menunaikan solat secara berjemaah di Masjid Jami Albarokah, Kampung Kemasa, Bojong, Pekalongan, Jawa Tengah pada 1 Mac lalu.
SESUNGGUHNYA ajal dan maut adalah rahsia ALLAH SWT dan pastinya setiap umat Islam menginginkan kematian dalam keadaan husnul khatimah.

Begitulah pengakhiran hidup seorang warga emas berasal dari Indonesia yang menemui ajal ketika mengerjakan solat jemaah.

Menerusi video yang ditularkan di media sosial baru-baru ini, wanita yang dikenali sebagai Casuni, 75, menyertai jemaah lain ketika solat sudah dimulakan.

Bagaimanapun selepas bangun daripada bersujud, dia dilihat mulai lemah sehingga badannya perlahan-lahan rebah dan terbaring di atas sejadah, sementara jemaah yang lain meneruskan solat mereka.

Keadaan menimpa Allahyarham yang juga seorang peniaga di Pasar Wonopringgo hanya disedari rakan-rakannya selepas menunaikan solat.

Tiada ulasan: