"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

4 pengarah syarikat ditahan, rasuah projek pembersihan

Mohd Haris Fadli Mohd Fadzil
bhnews@bh.com.my

KUALA LUMPUR: Empat pengarah syarikat berasingan ditahan hari ini kerana disyaki memberi suapan berjumlah RM230,000 bagi mendapatkan kontrak kerja-kerja pembersihan sejak tahun 2020.

Menurut sumber, kesemua suspek ditahan selepas memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor kira-kira jam 7.30 malam tadi.

"Keempat-empat suspek lelaki berusia sekitar 30-an sehingga 40-an dipercayai melakukan kesalahan itu dari tahun 2020 hingga 2023.

"Ia sebagai balasan bagi perlantikan keempat-empat syarikat terbabit bagi kerja kontrak pembersihan yang bernilai kira-kira RM2 juta," katanya hari ini.

Katanya, tiga suspek direman lima hari bermula hari ini hingga 13 Mac manakala seorang suspek direman enam hari bermula hari ini selepas permohonan di buat di Mahkamah Majistret Shah Alam pagi tadi.

Sementara itu, Pengarah SPRM Selangor, Datuk Alias Salim ketika dihubungi mengesahkan tangkapan itu dan berkata, siasatan dijalankan di bawah Seksyen 17 (b) Akta SPRM 2009.

Tiada ulasan: