"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan suami pengasuh cabul kanak-kanak

Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@mediaprima.com.my

Ampang Jaya: Polis menahan seorang lelaki berusia 55 tahun selepas melakukan amang seksual ke atas seorang kanak-kanak di rumah pengasuh di Pandan Indah, di sini, Isnin lalu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Superintendan Nazruel Ekram Abu Saare berkata, ibu mangsa berusia 38 tahun membuat laporan polis pada 29 Februari lalu jam 8.30 pagi selepas mengetahui anak perempuannya berusia lima tahun menjadi mangsa.

Menurutnya, anak keduanya memberitahu suspek yang juga suami pengasuh mencium pipi dan mencabul anaknya.

"Ibu mangsa ada menerima mesej daripada pengasuh memberitahu suaminya itu tidak melakukan perkara terbabit.

"Pengasuh itu meminta dia merahsiakannya kerana mempunyai anak asuhan yang ramai," katanya dalam kenyataan hari ini.

Nazruel Ekhram berkata, polis menahan suspek di Jalan Pandan Indah 22, pada 10.50 malam Isnin lalu.

"Hasil ujian saringan awal air kencing yang dijalankan dapati suspek negatif dadah. Semakan dapati suspek mempunyai satu rekod jenayah lampau.

"Suspek direman seminggu bermula Selasa lalu hingga 11 Mac ini bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017," katanya.

Tiada ulasan: